Panduan
Panduan Asas ONEXOX
- Buat panggilan keluar yang berjawab selama beberapa saat untuk aktifkan simkad.
- Call 12273 (Free) @ Call rakan anda (5sen bawah 10 saat).
- Rujuk info dalam pamplet.(Jika ada).
- Pastikan anda buat tetapan 10 nombor Rakan & Family untuk kadar Panggilan & SMS yang rendah ke semua rangkaian
Anda digalakkan untuk membuat pendaftaran akaun SelfCare di website www.onexox.my
SELFCARE :
Di Selfcare anda boleh menyemak profil anda
Membuat semakan baki
Menyemak bil penggunaan anda
Tambah nilai secara online melalui online banking Maybank2U / CimbClicks / lain-lain
Melanggan pelan internet
BACA: Cara Daftar Akaun Selfcare ONEXOX
Easy Menu *150#
*Tertakluk pada perubahan terkini dalam sistem.
- FAT10GB-RM50 (30hari)
- Semak baki
- Tambah Nilai / Topup
- Langgan Internet
- Tetapan Friend & Family (FnF)
- Pindah Kredit
- Season Pass
- Careline
- Opsyen
- Semak baki > SMS: BAL hantar ke 22111 @ *132# Call
- Topup *132*1*PinCode16Angka# > CALL
- Topup boleh didapati di 7Eleven / stesen minyak / ePay / MOL / online / Dealer ONEXOX
- Pembahagian akaun DA & MA adalah keterbezaan rangkaian ONEXOX dengan lain-lain telco di pasaran.
- Jika penggunaan anda lebih kepada Call & SMS, disarankan untuk membuat tambah nilai sekurang-kurangnya RM30 atau RM50 sekaligus kerana pembahagian ke akaun DA lebih banyak dan anda akan dapat nikmati lebih penjimatan.
- Rujuk pamplet untuk tambah nilai dan pembahagian akaun DA & MA.
- Untuk lebih penjimatan, anda digalakkan untuk membuat tetapan 10 nombor Rakan & Famili ke MANA-MANA RANGKAIAN (Celcom / Maxis / Digi / Umobile / Altel / lain-lain termasuk talian tetap TM).
- Tetapan nombor Rakan & Famili - SMS: FNF ADD 012xxxxxxx hantar ke 22111
- Semak senarai tetapan SMS: FNF LIST hantar ke 22111
- Hapuskan nombor tetapan SMS: FNF DEL 012xxxxxxx hantar ke 22111
- Langganan data internet boleh dibuat melalui Easy Menu *150#
- Caj langganan data akan ditolak dari kredit dalam akaun MA terlebih dahulu.
- Jika baki di akaun MA tidak mencukupi, sistem akan ambil kredit di akaun DA secara auto.
- Tunggu sehingga SMS makluman diterima.
- Pastikan tetapan data internet dalam telefon bimbit anda telah diaktifkan dan juga tetapan APN menggunakan nama "xox" (sesetengah telefon bimbit tak perlu).
- Jika gagal untuk melayari internet, cuba off & on semula telefon bimbit anda dan jika masih tidak berjaya, sila hubungi khidmat pelanggan 12273 untuk bantuan.
(Optional)
Bagi memudahkan lagi untuk semak baki credit, transfer DA ke MA, langgan internet, semak baki data internet, dan lain-lain, sila install aplikasi "Prepaid ONEXOX (Official)" ke dalam smartphone anda. Aplikasi boleh dapatkan di Google PlayStore.
Download Aplikasi Prepaid ONEXOX
Android | iOS